В Україні зараз працюють десятки ломбардів. Але як же обрати найкращий, зручний та вигідний? Для того, щоб допомогти обрати ломбард, «Вести» склали рейтинг ломбардів, вивчивши їх роботу на ринку, послуги, оцінивши їх надійність. Дослідивши відділення ломбардів, «Вести» на собі перевірили роботу установ і поставили їм оцінки, що і допомогло створити рейтинг.
Як «Вести» писали раніше, ломбардами в Україні користуються не тільки люди, котрим більше немає де взяти гроші, але й ті, хто бажає відкрити бізнес, придбати вигідно товар до зарплатні, позбавитися від непотрібних речей. Також ми дізналися, як працюють ломбарди і на що потрібно звернути увагу перед візитом до установи.
Ми відібрали 10 найпопулярніших ломбардів України, чиї установи можна знайти практично в будь-якій точці України, і оцінили їх за чотирма факторами: рівень оцінки застав; рівень відсоткової ставки за кредитами; розташування відділень; перелік послуг.
Найвищу оцінку в 10 балів отримував ломбард з найкращими показниками за тією чи іншою позицією. Залежно від співвідношення показників до найкращого ломбарду розраховувався бал для інших ломбардів.
Перший критерій оцінки – оцінка застави. В якості еталону ми взяли золото найпоширенішої 585 проби і оцінку за 1 грам. Другий – відсоткова ставка. Окрім того, ми враховували кількість відділень і зручність їх розташування, а також додаткові послуги ломбардів.
Оцінивши ломбарди, ми побачили, що частина компаній гарні в одних компонентах, наприклад, в оцінці застави, а хтось бере відсотковою ставкою чи розмахом бізнесу. В топі нашого рейтингу – мережа ломбардів «Благо», за нею йдуть також великі гравці на ринку, але з менш збалансованими показниками. Лідери ринку намагаються знайти золоту середину у співвідношенні оцінки і відсоткової ставки. Менші гравці намагаються отримати перевагу акціями чи високою оцінкою. Відмітимо, що оцінка застави, а також відсоткові ставки практично у всіх гравців ринку – найрізноманітніші. Це говорить про високу конкурентність на ринку і боротьбу за кожного клієнта.
Відмітимо, що результати опитування «Вестей» багато в чому співпали з рейтингом, що базується на вивченні різних показників ломбардів. Користувачі сайту надають перевагу великим і впізнаваним брендам.
У великих зручніше, в маленьких торгуються
Близько 20 великих ломбардів покривають 90% ринку в Україні – їх відділення є у всіх регіонах країни. У них зручні інтернет-ресурси, де за допомогою онлайн-калькулятора можна оцінити заставу і дізнатися вартість користування кредитом.
Такі ломбарди знаходяться біля зупинок громадського транспорту, найчастіше – безпосередньо на перших поверхах житлових будинків. Людина, якій потрібна готівка, може вийти з дому і відразу укласти угоду з ломбардом.
Економічний експерт Олександр Охрименко в коментарях «Вестям» розповів, що такі ломбарди орієнтовані на постійне розширення, розмах бізнесу. Вони вигадують нові послуги, змагаються один з одним різними продуктами.
«Там все стандартизовано. Є чітка система оцінки, програми, що оцінюють заставу. Чітко вибудуваний відсоток, механізм повернення застави. Про роботу ломбарду можна дізнатися онлайн, онлайн оплатити кредит. Більш того, якщо терміново потрібні гроші, то довго обирати і шукати ломбард людина не буде. Вона обирає те, що поряд і на слуху. Людина впевнена в ломбарді, не ризикує і отримує те, що потрібно», - говорить Охрименко.
У малих же ломбардів немає жорсткого контролю з центрального офісу, процес не автоматизований, як у великих ломбардах. На думку Охрименка, там чітко працюють над завоюванням постійних клієнтів. «Наприклад, людина регулярно приносить в ломбард ікони. Вона знає, де їх краще оцінять, тому йде у свій маленький ломбард. Хтось постійно бере в борг під заставу до зарплатні. Йому дають щадний відсоток в тому чи іншому ломбарді. У великих гравців є акції і програми лояльності, але вони все ж не такі гнучкі», - говорить Охрименко.
Він також додав, що в невеликих ломбардах доречний торг. Однак це загрожує суб’єктивізмом оцінки, що виключено у великих ломбардах.
Обирають ставку або продаж
Обираючи ломбард, клієнт дивиться на оцінку застави, а також відсоткову ставку. Часто ломбарди пропонують декілька тарифів, щоб клієнт міг визначитися, що йому важливіше: отримати більше грошей на руки (більш висока оцінка) чи платити менше грошей за кредитом (нижча відсоткова ставка).
Олександр Охрименко стверджує, що така диференціація є логічною: ломбарди заробляють або з продажу золота, або з відсотка. Більш того, деякі ломбарди співпрацюють з ювелірними заводами, тому вони заточені на отримання застави без подальшого викупу.
«Скупкою займаються ломбарди, котрі найчастіше зв’язані з ювелірними заводами. Їх мета – щоб клієнти не викуповували заставу. Вони спеціалізуються на золоті, частково сріблі, платину не беруть. Каміння теж не беруть. Вони потім передають золото заводу, а там усе переплавляють. Відсоток абсолютної ролі не грає, головне оцінка. Вони дають більш-менш прийнятну оцінку», - говорить експерт. При цьому значна частина людей не планує викупати заставу з самого початку.
В ломбардах зі щадними відсотками націлені на те, щоб співпрацювати з клієнтами декілька разів. Люди викуповують заставу, але перед цим сплачують невеликий відсоток, поповнюючи казну ломбарду. Популярною є послуга пролонгації, коли клієнту на певному етапі достатньо оплатити відсотки за період.
Джерело: https://vesti-ukr.com/strana/333389-rejtinh-lombardov-kakie-lombardy-samye-luchshie-v-ukraine